Vinterkonferens i Sälen 26-28 mars 2017

Tandådalen

Tyvärr har vi blivit tvungna att ställa in konferensen på grund av för få anmälda.

Årets vinterkonferens återvänder till Sälen. Vi spenderar två dagar i Tandådalen i Gattarstugan tillhörande ”Jonas i Sälen”.
Temat i år blir säkerhet. Har du rätt hyresgäst i dina bostäder och lokaler? Om du har fått fel hyresgäst, vad gör du då? Vad får tecknande av fel hyresavtal för konsekvenser? Det handlar om identidetsstölder, bedrägerier, infiltration av organisationer, näringsidkare som ljuger om vilken verksamhet som ska drivas i lokalen och utpressning. Mattias Nygren från 2secure föreläser. Mattias har bland annat arbetat vid Polisens Nationella Insatsstyrka och har jobbat som säkerhetschef inom FN och arbetat med valsäkerhet, matleveranssäkerhet, evakueringsplanering och skydd av FN:s personal och tillgångar.
Kopplat till detta gör vi också en uppföljning av vårt seminarium om skenbyten. Vi går också igenom årets hyresförhandlingar samt vårt traditionella grupparbete om lokalhyror.
Liksom alltid i Sälen så har vi tid för samtal och möten med nya och gamla kollegor.

Vi tar oss själva till och från Sälen. De som önskar att samåka, oaktat om man är förare eller passagerare, kan anmäla sitt intresse till info@forvaltarforenignen.se.
Vi bor i exklusiva Gattarstugan, en större fjällstuga som vi har för oss själva, dock får vi dela rum med varandra.Konferens
Konferensen äger rum i Gattarstugan.Skidåkning
I konferensen ingår en halv dags liftkort i Tandådalen/Hundfjället.Anmälan
Du anmäler dig genom att fylla i formuläret nedan, alternativt e-post med fullständiga uppgifter om medlem och eventuell gäst till info@forvaltarforenignen.se.
Vi vill ha din bindande anmälan senast 28 februari.Kostnaden för konferensen är 7800 kr inkl. moms, som faktureras när din anmälan mottagits. Då ingår kursmaterial, mat och ädel dryck, samt logi.Vi är begränsade till 22 deltagare, först till kvarn gäller.Vi ses i Sälen!

15.00 Ankomst och eftermiddagsfika. Genomgång årets hyresförhandlingar.
18.00 Kock i stugan, tre rätters dalamiddag.

8.00 Frukost i stugan
9.00-12.00 Fria aktiviteter, liftkort finns för dem som vill ta några svängar i backen eller spåret.
12.00-13.30 Lunch i Tandådalens värdshus.
13.30-17.30 Tema säkerhet, Mattias Nygren, 2secure. Uppföljning skenbyten.
18.00 Champagneskål.
19.00 Middag i Sälenfjällens skogar…

8.00 frukost i stugan.
9.00-11.00 Grupparbete lokalhyror.