Vinterkonferens i Sälen 15-17 mars 2015

VARMT VÄLKOMMEN DEN 15‐17 MARS 2015 PÅ KLASSISKA OLARSGÅRDEN DÄR VI HAR HELA HOTELLET FÖR OSS SJÄLVA.

På årets upplaga av Sälen konferensen kommer vi fördjupa oss i budgetarbetet – är budget nödvändigt och hur förenklar man arbetet?

– Värme & Kyla står också på menyn – är nya generationers värmepumpar slutet för fjärrleverans av värme och kyla?

– Ett helt nytt fall från Hovrätten kan förändra grunden för hyressättning?

– Framför allt ska vi få unik inblick i ett par fastighetsaffär i Stockholm.   Vi ska i grupper göra case studies på var och en av fastigheterna – möjligheter, risker, användning, kostnaderna för förädling och slutligen bestämma värdet. Vi får träffa de som förverkligat affärerna och se hur de tänkt gå vidare – kanske blir våra rekommendationer verklighet.

Liksom alltid i Sälen så har vi tid för samtal och träffar nya och gamla kollegor.

Vårt ”högkvarter” Olarsgården har en förnämlig konferensdel, deras restaurang hög ambition, använder lokala råvaror och en bra vinlista.   Här känner man värmen både från brasan och personalen.   Vi har också plats för en speciell middags‐  upplevelse på hemlig plats samt lite skidåkning för de som vill, både utför och längs med.

STF_Salen_Olarsgarden 400

Vi tar oss själva till och från Sälen. De som önskar samåka, oaktat om man är förare eller passagerare, kan anmäla sitt intresse till info@forvaltarforeningen.se.

Vi bor på fantastiska Olarsgården där alla våra rum har olika karaktärer och storlekar. Konferenspriset förutsätter del i dubbelrum. Önskas enkelrum ordnas det till en kostnad av 700.‐ p.p. Om man vill njuta av skidåkningen under fredagen och lördagen går det att få rum på Olarsgården. Flera av deltagarna har detta som god vana! Ev. helgbokningen sker direkt till Olarsgården/ www.olarsgarden.se

Konferens

Konferensen äger rum på Olarsgården förnämliga anläggning.

Skidåkning

I konferensen ingår ½ dags liftkort med flera möjligheter till skidstunder.

Anmälan

Konferensvärd är Alin & Hedenlund FF AB. Du anmäler dig genom att fylla i formuläret nedan, alternativt e‐post med fullständig uppgifter på medlem och ev. gäst till info@forvaltarforeningen.se

Vi vill ha din bindande anmälan senast den 25 februari

Kostnaden för konferensen är 6 250 kronor exklusive moms, som faktureras efter att anmälan mottagits. Då ingår kursmaterial, mat och ädel dryck, samt logi. Vi är begränsade till 22 deltagare, först till kvarn gäller.

Vi ses i Sälen!

Prel. Program

Ankomst
13.30 Lunchbuffé serveras Olarsgården
14.30 Konferensen inleds, presentation, utdelning av case‐studies
17.30 Återsamling, genomgång av grupparbeten
18.15 Att avskaffa budgeten
19.30 Samling för Champagneskål
20.00 Trerätters middag på Olarsgårdens Restaurang

07.30 Frukostbuffé
08.30 Enskilda förberedelser med möjlighet till skidåkning
13.00 Lunchbuffé serveras Olarsgården
14.00 Genomgång av förutsättningarna och presentation av expertpanelen.
15.30 Kaffe & prat.
16.00 Arbete i grupp
19.00 Samling för vargtass.
19.30 Annorlunda middagsupplevelse på fjället

07.30 Frukostbuffé
08.30 Presentation av gruppernas arbeten under vistelsen
09.30 Svea Hovrätt/mål ÖH 386‐14 10.00 Kaffe m kaka ( tid för utcheckning )
10.30 Värmepumpar i flerfamiljshus | Slutet på fjärrleverans av värme och kyla? 12.00 Avslutning på konferens, utvärdering.

WEB-anmälan är stäng för denna aktivitet – maila till info@forvaltarforeningen.se om du är intresserad av att hänga med så ska vi se vad som kan göras.