Vinterkonferens i Sälen 11-13 mars

Olarsgården i Lindvallen

FULLTECKNAT!

Varmt välkomna till Sälen 11-13 mars.

I år bor vi åter på Olarsgården i Lindvallen i anslutning till Sälfjällstorget, nu i ny regi av Jonas i Sälen!

Vi har i år ett blandat tema som spänner från lokalhyror och att hitta rätt hyresgäster till det ökande problemet med ohyra i fastigheterna och vad man kan göra åt detta.
Gällande bostäder kommer vi att fördjupa oss i skenbyten som också är ett ökande problem för många fastighetsägare.

Gällande lokaler, om du har fått fel hyresgäst, vad gör du då? Vad får tecknande av fel hyresavtal för konsekvenser? Det handlar också om identidetsstölder, bedrägerier, infiltration av organisationer, näringsidkare som ljuger om vilken verksamhet som ska drivas i lokalen och utpressning. Tyvärr ett ökande problem.
Vi går också igenom årets hyresförhandlingar och vårt traditionella grupparbete om lokalhyror, där vi försöker hitta rätt hyra för ett antal objekt.
Liksom alltid i Sälen så har vi tid för samtal och möten med nya och gamla kollegor.

Vi tar oss själva till Sälen. De som önskar att samåka, oaktat om man är förare eller passagerare, kan anmäla sitt intresse till info@forvaltarforeningen.se
Vi bor på Olarsgården i Lindvallen med närhet till skidbackarna. Konferenspriset förutsätter del i dubbelrum. Önskas enkelrum ordnas det till en kostnad av 700 kr p.p.
Vill man njuta av skidåkning under fredag och lördag går det att få rum på Olarsgården. Flera av deltagarna har detta som god vana! Ev. helgbokning sker direkt till Olarsgården www.olarsgarden.seKonferensen
Konferensen äger rum på Olarsgårdens förnämliga anläggning.

Skidåkning
I konferensen ingår 1/2 dags liftkort.

Anmälan
Anmälan sker i formuläret nedan eller till info@forvaltarforeningen.se. Vi vill ha din anmälan senast 31 januari 2018.

Kostnaden för konferensen är 5 975 kr ex. moms, som faktureras efter att anmälan mottagits. Då ingår kursmaterial, mat och ädel dryck, samt logi. Vi är begränsade till 22 deltagare, först till kvarn gäller.

Frågor? Maila info@forvaltarforeningen.se eller till johan@reibofastigheter.se

Vi ses i Sälen!

Preliminärt Program

15.00 Ankomst och eftermiddagsfika
Grupparbete lokalhyror
18.00 Trerättersmiddag på Olarsgården

07.30 Frukost
08.30 Egen tid, möjlighet till skidåkning.
13.00 Lunchbuffé Olarsgården.
14.00. Olaga andrahand och skenbyten, workshop.
16.30 Grupparbete lokalhyror
19.00 Samling fördrink och vidare ut på fjället…

07.30 Frukost
08.30 Presentation grupparbete lokalhyror