Höstkonferens Bratislava, 14-16 oktober

Bratislava001Wien och Slovakiens huvudstad, Bratislava ligger bara 6 mil från varandra, men har helt olika bakgrund. Emedan Wien länge varit välintegrerat i Europa så var Bratislava i Slovakien Sovjetisk lydstat (Tjeckoslovakien) fram till 1989 och frigjorde sig sedan från Tjeckien 1993 för att ansluta sig till EU 2004. ( € infördes 2009)

I dag är det en av EUs snabbväxare med hög medelinkomst och mycket god utbildning.

Hur gör man för att ställa om ett system till helt fria marknadskrafter? Vilken typ av boende, arbetsplats och handel fördrar man och hur ändrar sig det allteftersom standarden ökar?
Att förstå sambandet mellan dessa faktorer är en av ambitionerna med konferensen.

Vi kommer samtala med den lokala fastighetsägarföreningen, beskåda unika fastigheter och träffa deras både större och mindre ägare. Vi träffar också Svenska Handelskammaren som berättar om landet och de företag inom vår sektor, som har etablerat sig i Slovakien.

Vidare går vi igenom ett antal ämnen som berör vår egen marknad, bl.a.

Grupparbetena om lokalhyror | Fastighetsägarens rätt att innehålla betalning helt eller delvis | Rullande Underhållsplanering i praktiken.

750px-Bratislava_Panorama_01

Programmet är upplagt så att vi lämnar Arlanda vid onsdag lunch och flyger direkt till Wien, där vi åker i egen buss till Bratislava. På fredag lunch återvänder vi till Wien och har en trevlig dag med flera sevärdheter och egen tid innan vi åker hem och landar på Arlanda sen kväll.
Ett preliminärt program hittar du bifogat längre ner på sidan.

Vi bor på prisbelönta 4-stjärniga Trend Austria mitt i
Stare Mesto (Gamla Staden) direkt invid sevärdheterna samt ett stort utbud av restauranger och butiker.
Att Wien & Bratislavas mat och kultur är oöverträffade, ska så klart också kontrolleras.
Det blir både unik middagsupplevelse, lokal öl-kultur, kanal-sightseeing samt stadsvandring.

Självklart innehåller en konferens med Förvaltarföreningen även en uppsjö av nya & gamla goda kollegor, inkluderande Göteborgskollegorna från G3F (g3f.se) samt tid för goda samtal.

Välkommen med Din anmälan senast den 17 september!

Datum & tid: 2015-10-14 kl.11.00 t.o.m. 2015-10-16 kl. 23.00

Kostnad: 8 900.- /p.p exkl. moms inkl. resor, samtliga aktiviteter i programmet samt logi, mat & dryck. Max antal deltagaren är 22. Anmälan är bindande.

Anmälan: I formuläret nedan alternativt på info@forvaltarforeningen.se med uppgivande av namn på deltagare samt faktureringsadress.

Övrigt: Ev. allergier och andra förutsättningar bl.a. önskan om enkelrum (enkelrumstillägg 975 kr/p.p.)

Likaså går det att stanna i Wien över helgen mot tillkommande kostnad. Frågor ställs till Anna-Karin Lindström på annakarin@fahlinforvaltning.se

Vitajte v Bratislave!

Varmt välkommen till Bratislava för en givande konferens!

/ Styrelsen

PDF-Logo50Bratislava preliminärt program