Höstkonferens i Berlin den 8-10 oktober

2014 är det 25 år sedan muren föll i Berlin – så nu besöker vi en av Europas mest expansiva och dynamiska städer för att se hur det utvecklade sig.

Trots stark tillväxt och expansion liksom i Stockholm så är, till skillnad från här hemma, de kommersiella hyrorna låga och det finns gott om boende till rimliga priser.
Att förstå hur detta hänger ihop är ett av våra mål. Vi kommer att samtala med den tyska fastighetsägareföreningen, beskåda unika fastigheter och träffa deras både större och mindre ägare.

Vidare går vi igenom ett antal ämnen som berör vår egen marknad, bl.a:

Grupparbeten om lokalhyror | Fastighetsägarens rätt och möjligheter vid fel verksamhet/användning av lokal | Inköpssamordning av energi och tjänster i fastigheter.

Hotel Alexander PlazaDessutom blir det kanalsightseeing samt stadsvandring både över och under jord för att lära om stadens historia och arkitektur, både före och efter kriget.

Vi bor på utmärkta 4-stjärniga hôtel Alexandra Plaza i Berlin Mitte med gångavstånd till alla viktiga sevärdheter samt mitt bland ett stort utbud av restauranger och butiker.

Att Berlins mat och nöjen är oöverträffade, ska så klart också kontrolleras.

Programmet är upplagt så att vi möts upp vid kl. 17 onsdagen den 8/10 på Arlandas konferenscenter. Där får vi en föredragning om Berlin/Tyskland för att sedan sätta oss på planet och senare äta middag i Berlin. På så vis får vi två hela dagar och avslutar konferensen på fredagen med middag i Berlin och sen hemresa med sen ankomst på fredagskvällen. Klicka här för detaljerat program.

Självklart innehåller en konferens med Förvaltarföreningen även en uppsjö av nya och gamla goda kollegor, inklusive Göteborgsvännerna från G3F (g3f.se) samt tid för goda samtal.

BerlinVälkommen med Din anmälan senast den 25 september!

Datum och tid: 2014-10-08 kl. 17.00 t.o.m. 2014-10-10 kl. 23.00
Kostnad: 8 850:- per person exkl. moms, inkl. resor, samtliga aktiviteter i programmet samt logi, mat och dryck.

Max antal deltagare är 22 personer. Anmälan är bindande.
Anmälan sker på formuläret nedan, alternativt till info@forvaltarforeningen.se med uppgivande på deltagare samt faktureringsadress. Ev. allergier och andra förutsättningar bl.a. önskan om enkelrum (enkelrumstillägg 1 225:- per person).

Likaså går det att stanna i Berlin över helgen mot tillkommande kostnad! Frågor ställs till Anna-Karin Lindström på <annakarin@fahlinforvaltning.se>

Varmt välkommen till en givande konferens!